Verhuur
Coronamaatregelen
Er zijn op het moment geen bijzondere maatregelen voor het gebruik van het kerkgebouw.
We hopen dat dat zo blijft.

Verhuurmogelijkheden

Het kerkgebouw of de consistoriekamer wordt verhuurd ten behoeve van een door huurder te organiseren concert, lezing, cursus, expositie, koorrepetitie, vergadering, presentatie, ontvangst of ander evenement.

Het kerkgebouw wordt verhuurd voor trouwdiensten, waarbij de dienst dan plaatsvindt onder verantwoordelijkheid van de kerkelijke gemeente waartoe het bruidspaar behoort en voor dank - en uitvaartdiensten. Met toestemming van de gemeente Rotterdam kunnen er in de kerk ook burgerlijke huwelijken worden gesloten. Zie hiervoor ook de informatie op de website van de gemeente Rotterdam. Er dient dan samen met ons een verklaring trouwlocatie te worden ingevuld. Dit gebeurt met enige regelmaat. Bij trouwdiensten kunnen wij een eenvoudige receptie verzorgen en bij dank- of uitvaartdiensten een condoleance. Wij kunnen geen diners verzorgen en ook geen feesten. Hiervoor zijn de faciliteiten niet geschikt. Het kerkgebouw is ook niet geschikt als feestlocatie en hiervoor wordt het gebouw dus niet verhuurd. Voor deze zaken willen wij u op het naast de kerk gelegen Koetshuis of gebouw De Magneet attenderen. Zie hieronder.

Gemeente Rotterdam

De kerkzaal bevat 200 zitplaatsen, waarvan circa 130 plaatsen op vaste banken en 70 plaatsen op verplaatsbare stoelen. Op de 2 balkons zijn aanvullend nog circa 100 zitplaatsen. Deze hebben echter niet allemaal goed zicht op de vloer voor in de kerk. Bij diensten en concerten dient te worden uitgegaan van 200 - 225 plaatsen met "goed zicht". Het voorste gedeelte van de kerkzaal heeft een vlakke vloer die naar behoefte door de huurder als podium kan worden ingericht. Bij een concert kan door een ervaren organist gebruik worden gemaakt van het monumentale orgel en de kleine vleugel.
De consistoriekamer is een sfeervolle vergader- en presentatieruimte voor 20 resp. 30 personen. Gekozen kan worden voor een opstelling met 5 losse tafels, een opstelling met een centrale tafel of een carré opstelling. Deze locatie leent zich goed voor bijvoorbeeld VVE vergaderingen. Ook in de kerkzaal kan worden vergaderd. Het voorste gedeelte van de kerkzaal heeft een vlakke vloer die naar behoefte met tafels en stoelen kan worden ingericht. Het is mogelijk om hier 5 tafels te plaatsen voor elk 8 personen. In de kerkzaal kan dan tevens gebruik worden gemaakt van de beamers.
Faciliteiten

De kerk beschikt over een keuken met kookgelegenheid, magnetron en koffieketels. De kerkzaal beschikt over 2 beamers, een vaste camera voor videoopname en in de kerk is Wifi aanwezig.

Geluidsopnamen

Indien trouwdiensten, dank- en uitvaartdiensten of concerten op verzoek zijn uitgezonden via kerkomroep zijn ze via de website van kerkomroep te beluisteren en (6 maanden) te downloaden.

Op zondagen is de kerk in gebruik voor kerkelijke activiteiten en wordt er niet verhuurd. Lees ook de algemene verhuurvoorwaarden voor nadere informatie over de verhuurmogelijkheden.

Voor informatie over mogelijkheden en het maken van afspraken kunt u contact met ons opnemen.
Wij beantwoorden uw vragen graag.

Combinatie met andere locaties in de nabije omgeving

Trouwen

Direct naast de Kerk ligt het Koetshuis. Met deze trouw-, feest- en vergaderlocatie zijn ideale combinaties mogelijk. Zo kunt uw voor de burgerlijke stand trouwen in het Koetshuis, vervolgens kunt u het huwelijk kerkelijk laten inzegenen in de Adriaen Janszkerk, waarna de receptie of het feest in het Koetshuis gehouden wordt. U loopt zo met uw gasten van het koetshuis naar de kerk en na de dienst (feestelijk langs uw gasten) weer terug.

Ook is het mogelijk om via het Koetshuis een vergaderarrangement te boeken. De ruimten in de kerk kunnen bij een combinatie via het Koetshuis worden gehuurd.

Afscheids- en uitvaartsdiensten

Indien de aula van het uitvaartcentrum of op de begraafplaats te klein is voor het aantal te verwachten gasten, dan biedt de kerkzaal van de Adriaen Janszkerk een goede oplossing. In de kerk kunnen 200 gasten worden ontvangen en de (loop-) afstand naar de begraafplaats is slechts 600 meter.

Begraafplaats van de Hervormde Gemeente Rotterdam IJsselmonde
Benedenrijweg 489, 3077 CJ Rotterdam
Telefoon: 010 - 4831413
Openingstijden: 9:00 - 16:00 uur.

Feesten & recepties

Nabij de kerk ligt het zalencentrum DE MAGNEET Cranendonckweg 40 / hoek Koninginneweg,

Na een trouwdiens in de Adriaen Janszerk kunt u hier kunt u terecht voor het feest in een gemoedelijke sfeer.